موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

جمعه 24 مرداد 1399

تجلیل دانشگاه جامع علمی کاربردی از مدرسان نمونه مراکزعلمی کاربردی هلال احمر استان تهران، قزوین و فارس

مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی درتیرماه سال 99 به طور هماهنگ در سراسرکشور در واحدهای استانیبا حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، جمعی از معاونین و مدیران ستادی،رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی، رؤسای مراکز و جمعی از مدرسان برگزارشد، دراین مراسم با اهدای لوح تقدیراز سرکار خانم هدیه دهستانی از مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان تهران،جناب آقای دکتر ابوالفضل جوادی از مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان قزوین و جناب آقای غلامعلی جوکار از مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان فارس  تقدیر شد.

 

از مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران غرب و شرق تجلیل شد

تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۳

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران غرب، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمعی از معاونین و مدیران ستادی،روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی غرب و شرق تهران، روسای مراکز آموزش شرق و غرب تهران و جمعی از مدرسان، مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران غرب و شرق هر یک به طور جداگانه گزارشی پیرامون نحوه انتخاب مدرسان نمونه از بین مراکز آموزش علمی کاربردی ارائه کردند.

سپس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با  اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت شغل معلمی گفت: شغل معلمی شغل انبیا است و دانشگاه، کارخانه آدم سازی است. و اولویت مدرسان دلسوز این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها، الگوی انتقال مهارت برای دانشجویان، است.

وی مهمترین دستاورد دانشگاه جامع علمی کاربردی را الگوی مدرسان برای انتقال مهارت آموزی دانست و افزود: رسالت و وظیفه معلمی امری مهم است. در این دانشگاه انتقال مهارت آموزی و تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین توانسته کمک زیادی برای رسیدن به آینده شغلی دانشجویان به همراه داشته باشد.

همچنین دکتر محمدحسین امید اقدام دانشگاه جامع علمی کاربردی را در خصوص اجرای طرح ساماندهی مدرسان که از دو سال پیش آغاز شده را گامی مهم در جهت تقویت مهارت آموزی و تربیت دانشجویان ماهر دانست.

وی بیان کرد: تغییر بافت دانشجویی و پذیرش دانشجویان غیر شاغل در دانشگاه جامع علمی کاربردی درصد قابل توجهی را در سه سال اخیر به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: مشکل کشور، اشتغال است و دوران مدرک گرایی سپری شده است و لذا بر عهده مدرسان است تا با درنظرگرفتن تمایز بین دانشگاه مهارتی و دانشگاه نظری بر این نکته آگاه باشند که مخاطبان و دانشجویان آن ها دنبال کار و اشتغال هستند و در این بین مهارت افزایی است که بر مدرک گرایی اولویت می یابد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور  در خصوص شیوع ویروس کرونا به بخشی از چالش ها و مسائلی که دانشگاه با آن روبرو است اشاره کرد و وظیفه و نقش مدرسان را در آموزش مجازی، تولید محتوای درسی، تسلط بر تکنولوژی های نوین آموزشی و به روز بودن مدرس، برقراری عدالت آموزشی موثر دانست.

این مراسم با تجلیل و اهدای لوح تقدیر به مدرسان برگزیده مراکز آموزش علمی کاربردی پایان یافت.

  

اسامی مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین اعلام شد

تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۶

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قزوین، با حضور دکتر مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قزوین، روسای مراکز آموزش واحد استانی قزوین و جمعی از مدرسان، مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قزوین به صورت مجازی برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که به عنوان میهمان ویژه و از طریق ویدئوکنفرانس در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه کارنامه آموزش عالی کشور کارنامه‌ای درخشان است، اظهار داشت: حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور در عرصه‌های علمی بین‌المللی، کسب جایگاه جهانی مناسب در تولید محتوای علمی، جذب دانشجویان ما در شرکت‌ها و دانشگاه‌های تراز اول دنیا موید توفیق آموزش عالی کشور در پرورش استعدادهای فکری و انسانی است، البته در کنار این نقاط قوت، چالش‌ها و کاستی‌هایی نیز وجود داشته و دارد که یکی از آن‌ها خلا تبدیل دانش نظری به فناوری و مهارت بوده است و در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی با اساسنامه بسیار مترقی خود در جهت رفع این کاستی در اوایل دهه 70 وارد عرصه آموزش عالی کشور شد.

وی از ثبت بیش از ۹۵ درصد نمرات پایان ترم در موعد مقرر خبر داد و گفت: این امر بیانگر حاکمیت نظم در دانشگاه جامع علمی کاربردی و مسئولیت‌پذیری مدرسان این دانشگاه است.دکتر مختار جلالی جواران ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیش از ربع قرن فعالیت خود توانسته جایگاه خود را به عنوان یک مرجع معتبر در ارائه آموزش‌ عالی مهارتی تثبیت کند و امروز شاهدیم دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها مجدداً برای کسب مهارت به این دانشگاه مراجعه و در رشته‌های مهارتی مشغول به تحصیل می‌شوند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه رعایت دقیق آیین‌نامه‌ها و برقراری انضباط آموزشی در دانشگاه به عنوان یک هدف مهم تنها با همکاری مدرسان امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به همت مدرسان خود توانسته نمرات پایان ترم بیش از 95 درصد دروس خود را در موعد مقرر ثبت کند و با توجه به تجربیاتی که بنده در دانشگاه‌های دیگر داشته‌ام این موضوع یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود که سهم عمده‌ای در کاهش دغدغه دانشجویان و رفع بلاتکلیفی دانش‌آموختگان دارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ترم جاری را به دلیل شیوع کرونا یک ترم پرچالش عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته این شرایط در ترم‌ یا ترم‌های آتی نیز استمرار خواهد داشت و ما باید با در نظر داشتن آن خود را آماده کنیم که تهیه محتوای آموزش الکترونیک توسط مدرسان دانشگاه از جمله این تمهیدات است.وی گفت: در خصوص برگزاری آزمون‌های پایان ترم نیز مصمم هستیم این آزمون‌ها طبق زمانبندی تعریف شده در موعد مقرر انجام شود و در خصوص حضوری یا مجازی بودن آزمون حتماً شرایط عمومی کشور و شرایط خاص استان‌ها در نظر گرفته می‌شود تا مشکلی برای دانشجویان ایجاد نشود.دکتر مختار جلالی جواران در خاتمه سخنان خود با تبریک به مدرسان برتر و مدرسان شایسته تقدیر استان قزوین، یادآور شد که دانشگاه جامع علمی کاربردی از یک سبد گل تعدادی را به عنوان نمونه برگزیده و این مراسم در واقع مراسم تجلیل از همه مدرسان است و ما قدردان زحمات تک تک مدرسان این دانشگاه بوده و هستیم.

این مراسم  با تجلیل و اعطای لوح تقدیر از 12 مدرس برتر و همچنین 100 مدرس شایسته تقدیر در مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین پایان یافت.

 

 

مدرسان نمونه و مراکز کارآفرین برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تجلیل شدند

۲۱تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۵۰۲۹۱اخبار ستاد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی فارس، با حضور دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکترحبیب دانش‌منش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، جمعی از روسا و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی، مراسم تقدیر از 18 مدرس نمونه و مراکز کارآفرین برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی فارس به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: به دلیل ادامه دار شدن شیوع کرونا نیمسال اول 1400-99 در این دانشگاه به صورت مجازی برگزار و به احتمال زیاد نیز نیمسال دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: درخواست ما از استادان این است که در مدت زمان باقی مانده تا بازگشایی دانشگاه‌ها که 15 شهریورماه است محتوای دروس را آماده کنند تا به بهترین شکل ممکن با کیفیت بالا ارائه دهند.

دکتر محمدحسین امید بیان کرد: از 21 تیرماه برگزاری آزمون‌های مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مجازی آغاز می شود و در این زمینه طوری برنامه ریزی شده که با بهره گیری از  سامانه های تخصصی آزمون ها بادقت و در امانت برگزار شود.

وی به نقش معلمی اشاره کرد و گفت: همه استادان برای دانشجویان الگو هستند و این یک واقعیت است که باید بپذیریم، امروز دانشجویان از معلمان خود بیشتر از خانواده ها الگوگیری می کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به موضوع ساماندهی مدرسان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا سال 95 بیش از 93 هزار مدرس در این دانشگاه فعال بود که بسیاری از آنها شرایط لازم را برای مدرسی نداشته و حتی مدرک مناسب و صلاحیت تدریس را نداشتند که با اجرای طرح ساماندهی امروز به ازای هر سه نفر مدرس تنها یک نفر مجوز همکاری با ما را دارند.

وی بیان کرد: از میان 93 هزار مدرس  26 هزار نفر آن در طرح ساماندهی پذیرفته شدند که این مهم یک امتیاز بزرگ برای مدرسانی محسوب می شود که با ما در حال همکاری بوده و صلاحیت علمی و حرفه ای آنان تایید شده است.

 دکتر محمدحسین امید با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط موجود در تمام دنیا آموزش ها به سمت مجازی است، گفت: در این نیمسال تحصیلی 90 درصد مدرسان ما توانستند از وضعیت تکنولوژی آموزشی موجود استفاده و به دانشجویان آموزش‌های مورد نیاز را ارائه دهند که در نیمسال آینده مشکلات قطعا کمتر خواهد شد تا همه مدرسان و دانشجویان بتوانند آموزش ها را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته بیش از 50 درصد دانشجویان این دانشگاه مسن بوده و میانگین سنی بالای 40 سال داشتند که در نیم سال اول 98-99 بخش قابل توجهی از دانشجویان دارای سن 28 سال بودند که این موضوع نشان دهنده تغییر بافت دانشجویی و افزایش سطح توقعات آنان در آموزش است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در این دوره ای که شعار ما ارتقای کیفیت است نمی توانیم به هر مدرسی راضی باشیم و باید متوجه موقعیت خود باشند و تلاششان را بیشتر کنند.

وی از اجرای طرح سطح بندی مدرسان در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و گفت: با اجرای این طرح دستمزد آنان افزایش یافته، دروس بیشتری را می‌توانند بگیرند و اختیارات آنان نیز بالا می رود.

دکتر محمدحسین امید تاکید کرد: افتخار ما این است دانش آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی، خودش کارآفرین و خلاق باشد، خودش شغل ایجاد کرده و چند نفر دیگر را هم بکار بگیرد.

 وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های دکتر حبیب  دانش منش رئیس واحد استانی فارس به جهت ایجاد مرکز نوآوری تصریح کرد: این مرکز باید به سمتی پیش رود که دانش آموختگان با مراجعه به این مرکز به سمت تاسیس شرکت های نوآور روی آورند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: درخواست ما این است در آموزش های مجازی، استان فارس از ظرفیت و توانمندی شرکت های مختلف بهره گرفته و در سالجاری پیش رو آموزش ها را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی واحد استانی فارس بیان کرد: در راستای انتخاب استادان نمونه، بیش از 60 استاد از مراکز مختلف معرفی شد که در نهایت بر اساس آئین‌نامه و مقررات آموزشی تدوین شده 18 نفر به عنوان استاد برتر انتخاب شدند.

وی بیان کرد: استادان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی فارس در شش حوزه مختلف از جمله گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی، فرهنگ و هنر، معارف اسلامی، علوم پایه، انتخاب شده و از هر حوزه سه استاد را شایسته قدردانی دانسته و مورد تجلیل قرار گرفتند.

دکترحبیب دانش‌منش به موضوع آموزش در وضعیت کرونایی پرداخت و گفت: پس از شیوع کرونا و تعطیلی مراکز دانشگاهی، آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال و در آن نیز با تدوین آیین‌نامه و مقررات سعی شد به بهترین نحو ممکن به ارائه آموزش بپردازیم.

سپس دکتر ارسلان اشرافی مدرس دانشگاه و سرپرست مرکزآموزش علمی کاربردی دادگستری فارس نیز در این مراسم به عنوان نماینده مدرسان اظهار داشت: به عنوان یک معلم خود و همکارانم را به دو صفت تعهد و تخصص توصیه می‌کنم و تعهد از این جهت که هرگاه فردی تمام پله های ترقی علم و دانش را بپیماید و در حوزه مطالعاتی خود و علوم مرتبط با آن به بالاترین درجه هم برسد باید به اصول دینی، مذهبی اخلاقی و انسانی پایبند باشد.

دکتر اشرافی گفت: اقدامات برنامه محور، نظم و انضباط اداری نیکو، فرآیند صحیح جذب مدرسان، استفاده از استادان توانمند در تدریس و مدیران لایق در رأس این مراکز سبب شده تا دانشجویان این دانشگاه موفق به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های معتبر کشور شدند.

در این مراسم، مراکزآموزش علمی کاربردی برتر استان فارس در حوزه کارآفرینی معرفی و از دکتر سید ابوالقاسم دهقان بنادکی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فراسان، مهندس محمد رضا افراسیابی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز و دکتر مهرداد مومن زاده رئیس مؤسس مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون تجلیل شد.

همچنین این مراسم با تجلیل و اهدای لوح تقدیر به مدرسان برگزیده مراکز آموزش علمی کاربردی پایان یافت.

 

 

کلمات کلیدی
admin 0
تهیه کننده:

admin 0

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *